Kropsfacon

Nu bliver jeg altså en smule seriøs. Jeg læste dette indlæg hos Modedullen, og det rørte altså et eller andet i mig. For det handler nemlig om, hvorvidt man kan acceptere sin kropsfacon (og det faktum, at man ikke kan ændre ved den), og det er noget, som har optaget mig virkelig virkelig meget i flere år. Nogle gange så meget, at jeg til tider har følt mig ikke bare almindelig og u-model-agtig, men uhjælpeligt grim.
Jeg tænker ofte (læs: flere gange om dagen) det samme som Modedullen; kan jeg mon se mig, som jeg virkelig ser ud? Når jeg for eksempel ser 9 gode billeder af mig selv og ét dårligt, er der altid en stemme i mit hoved, der siger, at det nok er det dårlige der viser virkeligheden, og at de gode bare er heldigt taget fra en eller anden vinkel, som ingen andre nogensinde ser mig fra.
Med hensyn til kropsfacon, så er min kropstype vist den misundelsesværdige, ifølge rigtig mange af de tests, som jeg i tidens løb har taget på nettet. Altså, jeg har almindelige skuldre, lille talje og en smule form på hofterne - meget harmonisk, siger testene. Og det er det da også. Selve kroppen altså. Men - og selvfølgelig er der et "men" - jeg har forholdsvis korte arme. Hvis jeg skal sammenligne med, hvad jeg har observeret er "normalt", så er mine arme vel ca. 3-4 cm. kortere. Det lyder ikke af meget, men jeg har bare set mig så blind på det, at jeg næsten ikke ser andet, når jeg kigger i et spejl.
Jeg er 165 cm høj og vejer mellem 50 og 52 kilo, hvilket giver et ret lavt BMI. Men jeg synes, at mine armes længde får min krop til at se meget bred ud. Min sunde fornuft siger mig selvfølgeli, at det er helt forrykt, men det er ikke desto mindre næsten det eneste, jeg tænker på, når jeg for eksempel står i et prøverum. Og det var det, jeg kom til at tænke på, da jeg læste det omtalte indlæg.
Er I andre derude, der har sådanne ting - store som små - som forstyrrer jeres krops-opfattelse?
For jer, der undrer jer, så er her et billede af mig i fuld figur:
image291
Ps. Den lille stemme i mit hoved er allerede i gang med at argumentere for, at jeg slet ikke ser sådan her ud, men meget værre. Faktisk trak jeg vist skuldrene ned, for at få armene til at se længere ud. Og faktisk har jeg jo kjole på, og så kan man ikke se, hvor langt nede benene starter. Etc. etc...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0