DANSK Fashion Awards

I sidste uge afholdtes DANSK Fashion Awards, men hvis man ikke var en af de heldige, som var inviteret til galla med mode-eliten på Glyptoteket, så måtte man altså vente til i går med at få vinderne at vide. Nu foreligger den fulde liste, og jeg synes da ikke, I skal snydes. Så her er den:

Årets danske designer
Jens Laugesen

Årets danske brand
Henrik Vibskov

Årets danske upcoming designer
Annhagen

Årets danske makeupartist
Anne Staunsager

Årets danske accessorie designer
Toklum

Årets danske model - herre
Mathias Lauridsen

Årets danske stylist
Katrine Agger

Årets danske kampagne
Mads Nørgaard

Årets danske modefotograf
Hasse Nielsen

Årets danske hårstylist
Cim Mahony

Årets etiske pris
Noir

Årets danske model - kvinde
Freja Beha

Årets retailspace
Storm

Årets Internationale Designer
Christopher Bailey for Burberry Prorsum

Årets Respekt
Jan Busch Carlsen for CPH Vision

 

Jeg er ikke ligefrem overrasket over, at Freja Beha vandt (som jeg også skrev i sidste uge), og jeg synes også, det er helt fortjent, at Cecilie Toklum bliver belønnet for sine fantastiske sko. Alt i alt synes jeg, vinderlisten ser meget fornuftig ud. Jeg håber bare, at denne event kan vokse sig større, og at mode efterhånden kan få en større plads i den danske presse (og offentligheden i øvrigt). Det er simpelthen for dårligt, at den eneste opmærksomhed en event som denne får i pressen, er 5 minutters reportage i Go'Morgen Danmark, hvor en reporter spørger en håndfuld mennesker, hvor lang tid de har brugt på at gøre sig klar derhjemme. Danmark har brug for et mode-wake up call!

Liste: www.look4fashion.dk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0