Brillante Weblog Award


Jeg ved det, jeg sagde noget andet forleden, men nu gør jeg det alligevel. Jeg har modtaget ovenstående Blog Award (gange tre), og skal derfor vise den på min side, samt linke tilbage til de dejlige damer, som har givet mig den. Derfor: Tusind tak til Maria og Amalie for prisen, og et ekstra stort tak til Sine! Din begrundelse for, at jeg skulle modtage den, gjorde mig helt rørt! Jeg ville gerne have givet dig prisen også, du fortjener én, men jeg løb tør for statuetter alt for hurtigt...
Og så foreskriver etiketten, at man, når man modtager denne pris, skal sende den videre til syv andre bloggere, som man synes, fortjener den. Så her ser I, hvem jeg savner ekstra meget, når jeg ikke har min computer inden for rækkevidde, og hvorfor (jeg har valgt at favorisere danske blogs, og blogs med hovedvægt på moderelateret indhold):
  • Mode Med Mere - skrives af Maria, og var den første danske modeblog, som jeg faldt over. Jeg er blevet hængende lige siden, og det er altid en af de første blogs, jeg tjekker. Maria har altid tjek på, hvad der sker i modeverdenen, og hun leverer nyhederne velformuleret og velovervejet. Og så er hun dejligt uprætentiøs med hensyn til sin egen stil og glamour-nivauet i en større dansk provinsby.
  • Modedullens Skriblerier - Modedullen er mor til spædbarn, netop vendt tilbage fra barsel, og alligevel nægter hun hårdnakket at give afkald på det daglige modefix. Sejt! Jeg håber inderligt, jeg vil have dig i baghovedet, når jeg engang selv får børn og måske bliver tilbøjelig til at lade stå til. Desuden er bloggen fuld af spændende overvejelser om at tilpasse moden til sin personlige stil, krops-komplekser og et had-kærlighedsforhold til Zara. Seriøst, jeg forstår heller ikke deres størrelser!
  • Chic comme une parisienne - bare navnet er nok til at fortjene en award. Det er jo præcis det, jeg gerne vil være. Hos Anne Sofie kan man altid få inspiration til at blive lidt mere pariser-chik, ikke mindst fordi hun fylder sin blog med billeder, der er enkle, romantiske og ja - chikke. Altid en fornøjelse at se og læse.
  • Confessions of a highschool fashionista - Fashionista'en hedder Amalie, og hendes skriftemål omhandler en blanding af musik, kunst, magasiner, (en sjælden gang vist også lidt politik) og selvfølgelig mode. God stil, masser af inspiration, og så har hun de sorte Zara-drømme-stiletter, som burde være mine...
  • Silje's Fashion - er produktet af den norske stylist Siljes kærlighed til alt, hvad der har med mode og vintage 70'er-kjoler at gøre. Man fornemmer hurtigt et helt andet professionelt niveau end hos mange andre bloggere, og Silje er altid villig til at give et godt råd omkring styling. Hun har arbejdet hårdt for at udbrede sin blog, men er alligevel aldrig blevet for stor til at skrive søde kommentarer til andre, og derfor fortjener hun i særdeleshed denne pris.
  • Flest Skor Vinner - Michaela, som skriver denne blog, er en af de største svenske modebloggere, og med god grund. Hun har en helt fantastisk stil (og er selvfølgelig også en af de få, som ser godt ud i ALT), men lader også sine mange læsere få indblik i sine op- og nedture. Og så er hendes motto, som navnet antyder, at "Den, som dør med flest sko, vinder". Jeg kan ikke sige andet, end at jeg ville ønske, jeg havde sagt det først.
  • Linn - som hedder Gustafsson til efternavn, er også svensk og arbejder som stylist. Derfor finder man her en del insider-viden om modeverdenen og af og til også et smugkig på et af hendes jobs til næste sæson, før det udkommer. Desuden viser Linn tonsvis af billeder af sig selv og sine lige så fashionable veninder, når de går til modeuge, rejser til USA eller bare går i byen i outfits, som vi andre kun kan drømme om. Denne var den første blog, som jeg begyndte at læse på daglig basis, og den er stadig en favorit.
Til sidst vil jeg gerne lige nævne, hvor glad jeg er, for at den danske bloggersfære tilsyneladende bare vokser og vokser. Det kan godt være, at vi ikke som nogle af svenskerne har hundredetusindvis af læsere eller bunker af reklamekroner i ryggen, men jeg fornemmer en oprigtig sympati os bloggere imellem - og jeg kan ikke takke nok, for de kommentarer, jeg får her på min egen lille blog. Det varmer ALTID, så hvis I har noget at sige eller spørge om, så bare gør det.

Kommentarer
Postat av: AS

Mange tak, Anne for de fine ord.

Du har været savnet! :)

2008-07-28 @ 19:04:29
URL: http://chiccommeuneparisienne.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ej, tusind tusind tak for dine søde ord - de varmer virkelig! Jeg har dog desværre allerede fået prisen og uddelt den en gang før - skal man mon så gøre det igen?



Og så fik jeg da iøvrigt også lige et par blog-fif her :-)



Mvh

Mette / Modedullen

2008-07-28 @ 20:40:51
URL: http://www.modedullen.blogspot.com
Postat av: Anne

Mette: Aah, jeg tror ikke, man er forpligtet til at lave sådan et indlæg her flere gange (det tog i hvert fald for lang tid til at jeg ville gide...) - så du kan vel bare læne dig tilbage og nyde hæderen? :)

2008-07-28 @ 21:11:21
URL: http://annev.blogg.se/
Postat av: Anne

AS: Det var så lidt! Og tak, det er rart at vide :)

2008-07-28 @ 21:12:01
URL: http://annev.blogg.se/
Postat av: silje

Hei Anne! Tusen takk for de fantastisk hyggelige ordene om bloggen, det var utrolig morsomt å høre! Har allerede fått prisen og sendt det videre, men tusen, tusen takk! Håper du har en fantastisk sommer så langt!

2008-07-28 @ 23:44:12
URL: http://siljesfashion.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0