Se lige de nye idéer


Collage: Linn Gustafsson

Der er to ting, jeg har skrevet mig bag øret, og som jeg skal have gjort før eller siden (gerne før, helst allerede i dag, men jeg skal lige vænne mig til at være tilbage på arbejde). Begge idéerne har jeg fået på Se Lige, og de er som følger:
1: At bruge 5 helt uforstyrrede minutter på at tænke over dagens (eller morgendagens -) outfit, før man åbner garderoben. Altså ikke noget med at løbe forvirret rundt og prøve alting på uden formål. I stedet skal man helt "sagligt" gennemgå dagens gøremål osv., og komme frem til, hvad der rent faktisk vil fungere. Og eventuelt udvælge et favorit-item at bygge resten af outfittet op om. På den måde kan man forhåbentlig undgå trælse tøjdage og uhensigtsmæssig påklædning. Jeg synes, det er et forsøg værd.
2: Skrive ønskeliste over efterårs-investeringer. Det i sig selv er en idé, som jeg godt vil tage æren for, for mit eget vedkommende. Det nye består dog i også at skrive en liste over ting, man skal undgå.
På den måde kan man undgå at købe ting, der ligner det, man allerede har - og ikke rigtig vil gå med. Altså køb, der umiddelbart er "liiige mig", men som af uransalige årsager forbliver ubrugt. Eller værre endnu: brugt med dårlig selvtillid til følge (oh gru, hvor har jeg ofte taget noget frem og allerede følt mig utilpas inden jeg fik det på, fordi det bare var så forkert og umoderne på enhver måde). Ud af skabet med det! Så falder man ligesom ikke i, hver gang man ikke lige orker at tænke over sit tøj. Og faktisk kan man jo godt have sådanne dage og alligevel se pæn og ordentlig ud - det handler bare om at have de gode, enkle basis-ting (eller et pænt og velsiddende fritidssæt) i garderoben på forhånd, i stedet for de forvaskede t-shirts, som er gået ud af facon, og nogle for korte jeans, som da stadig er meget behagelige at have på...
Så ja, det er det, jeg skal bruge min første "rigtige" weekend på at lave. Listen kommer selvfølgelig herind, så snart jeg har udarbejdet den, men jeg kan allerede nu afsløre, at jeg bestemt ikke ville have noget imod at have en masse a la det på collagen i skabet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0